Officielt
Godkendt

Alle Garniers produkter er nu officielt godkendt af Cruelty Free International under Leaping Bunny-ordningen.

Hero Banner Image
DMI CORPO CFI  BP  SOPHIE 2 MAY23
100 % af Garniers produkter på verdensplan er godkendt af Cruelty Free International.

Leaping Bunny-programmet kræver at brands foretager en grundig gennemgang af hele deres forsyningskæde, inklusive alle råmaterialer og ingredienser, for at sikre, at der ikke finder dyreforsøg sted nogen steder. Godkendelsen skal gælde for alle brandets færdige produkter – individuelle produkter eller elementer kan ikke godkendes separat, og Garnier skal gennemgå hele produktporteføljen hvert år ved hjælp af et uafhængigt firma.
Bag denne godkendelse ligger en stringent proces med indhentning af dokumentation fra mere end 500 leverandører, for mere end 3.000 forskellige ingredienser, fra hele verden. Siden 2021 har Garnier og Cruelty Free International arbejdet sammen for at sikre denne dokumentation og garantere at alle produkter i Garniers globale portefølje dermed officielt kan bære det internationalt anerkendte Cruelty Free International-logo.

DMI CORPO CFI BP DESKTOP MODULE 4 MAY23

"Garnier er et globalt brand kendt af alle. At arbejde sammen med dem for at standse dyreforsøg i kosmetikbranchen og erklære dem officielt godkendt i henhold til Cruelty Free International Leaping Bunny-ordningen er en reel milepæl. Det har taget mange måneder, men Garnier har flittigt gennemgået alle leverandører og kilder, og vi er helt sikre på resultaterne."
Michelle Thew, Cruelty Free International CEO

"Garnier har siden 1989 forpligtet sig til en verden uden dyreforsøg. At blive officielt godkendt af Cruelty Free Internationals Leaping Bunny-ordning er en reel milepæl og har altid været en vigtig del af vores Green Beauty-mission. I dag tager Garnier endnu et skridt i retning af at blive et fuldt engageret, bæredygtigt, gennemsigtigt brand, der leverer Green Beauty til os alle."
Adrien Koskas, Garnier Global Brand President

DMI CORPO CFI BP DESKTOP MODULE 5 MAY23
Garnier har forpligtet sig til Green Beauty.

Oplev hvilke skridt Garnier tager for at bane vejen for mere bæredygtig skønhed.

OM GREEN BEAUTY

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL
  • Vi opdaterer løbende vores emballager med logoet, men vi ønsker ikke at destruere emballage for produkter der allerede er i butikkerne eller er i produktion. Derfor vil vi opdatere vores emballage løbende. Men bare rolig, alle vores produkter (både med eller uden logoet) er nu officielt godkendt af Cruelty Free International under Leaping Bunny-programmet.
  • Cruelty Free International arbejder for at stoppe dyreforsøg i hele verden. Det gør de ved at undersøge og vise hvordan dyr rent faktisk har det i laboratorier. 
    De udfordrer beslutningstagere til at gøre en positiv forskel for dyr og kæmper for bedre videnskab og et liv uden dyreforsøg.
    Cruelty Free Internationals Leaping Bunny er en globalt anerkendt standard inden for kosmetik, personlig pleje og husholdningsprodukter. Det er det eneste internationale mærke der kræver at samarbejdspartnere implementerer et system der overvåger leverandører og kontrollerer, at der ikke forekommer dyreforsøg helt ned på ingrediensniveau. Dette skal dokumenteres med en dato, og virksomhederne skal acceptere en løbende gennemgang for at sikre at de lever op til kravene på alle niveauer. Derfor mener vi at Leaping Bunny-programmet giver forbrugerne den bedste sikkerhed for at brandet gør alt hvad det kan for at sikre at hele leverandørkæden har forpligtet sig til at fjerne dyreforsøg i hele forsyningskæden.

     
  • Siden 1989, har Garnier forpligtet sig til en verden uden dyreforsøg, men vi ved at vi i dag må gå endnu længere. Derfor har vi arbejdet tæt sammen med Cruelty Free International for at opnå en guldstandardgodkendelse og forsikre vores forbrugere over hele verden om at vi gør alt hvad vi kan for at være cruelty free. Garnier er et brand der nu gennemgår en reel transformation, fra at forbedre vores miljøpåvirkning til nu at være officielt godkendt af Leaping Bunny. Vi ønsker at tage alle nødvendige skridt og være et brand der virkelig forpligter sig.
  • For at opnå Leaping Bunny-godkendelsen, skal et brand fremlægge dokumentation fra hver eneste leverandør som derefter skal gennemgå regelmæssig revision. For Garnier, handlede det om at sikre dokumentation fra mere end 500 leverandører der leverer mere end 3.000 forskellige ingredienser fra hele verden. I mange måneder, har Garnier og Cruelty Free International arbejdet sammen for at sikre dokumentationen og forsikre, at alle produkter i Garniers globale portefølje officielt opfylder kriterierne for at bruge Cruelty Free International Leaping Bunny-logoet – som er anerkendt i hele verden som cruelty free-mærket.
  • Alle Garniers produkter over hele verden er nu officielt godkendt af Cruelty Free International under Leaping Bunny-programmet. Og hvert produkt vil få Leaping Bunny-logoet trykt på emballagen. Leaping Bunny kræver, at brands grundigt gennemgår hele deres forsyningskæde, inklusive alle råmaterialer og individuelle ingredienser, for eventuelle tilfælde af dyreforsøg. Leaping Bunny-godkendelse gives til alle færdige produkter inden for et brand. Individuelle produkter eller elementer kan ikke godkendes separat.
  • Leaping Bunny-logoet, som vi løbende vil trykke på vores emballage, er godkendt af Cruelty Free International. Vi har valgt et grønt logo af hensyn til design og trykketekniske årsager.
  • Leaping Bunny-godkendelse og økologisk certificering er to forskellige ting.
     
  • Garniers Green Beauty-initiativ er en komplet tilgang til bæredygtighed fra A til Å. Målet er at transformere hvert eneste trin i Garniers værdikæde for at reducere miljøpåvirkningen.